Blog in de kijker / gottienen

GOT-Tienen(2)

Welkom bij Groeien door Ontmoeting (GOT) in Tienen

Deze Blog heb ik gemaakt in opdracht van de verschillende Christelijke Geloofsgemeenschappen in Tienen.

Het moeilijke hierbij was / is dat er hier moet gewerkt worden rond twee feiten, het samenbrengen van verschillende

  1. Christelijke Geloofsgemeenschappen., met toch hier en daar kleine verschillen in opvattingen en dus ook de manier van Geloof belijden. Kleine verschillen, maar waar in het verleden toch heel wat Godsdienstoorlogen rond zijn gevoerd en zelfs heel wat mensen op de brandstapel zijn beland.
  2. Verschillende culturen, die elk apart hun vieringen doen

Bovendien

beschikte er nog maar één van deze Gemeenschappen over een eigen volwaardige

website  Krinowa  Ik moet zeggen, de auteur hiervan heeft een prachtig staaltje van website bouwen geleverd. Proficiat Stefaan, ik kan van jou nog heel wat leren

got2

De andere Gemeenschappen hadden er nog geen. Dus ben ik volop bezig om voor hun ook een site te maken. Maar daar zit ik ook met verschillende problemen. In elk van deze Gemeenschappen zitten mensen uit andere culturen, mensen die wel volop hun best doen om het Nederlands te leren, maar die ook nog heimwee hebben naar hun “Roots” en dus ook al eens graag hun vroegere taal horen, spreken en beleven (ook tijdens de Vieringen). Nu is het wel zo dat ik zelf een vertaalprogramma heb ontwikkeld, in combinatie met Googletranslate, de vertaling door Googletranslator is nog wel niet optimaal, maar ik merk wel dat de vertalingen van maand tot maand verbeteren en het zal niet zo lang meer duren, vooraleer deze vertalingen, volwaardige vertalingen gaan zijn.

Bijkomend probleem is dat ik voor deze vertalingen telkens een basistaal moet nemen. Dus als er bijvoorbeeld zoals bij

E.e Shaloom waar er drie basistalen gesproken worden, Nederlands, Frans en Portugees, ik heb dus mijn vertaal-programma driemaal moeten herschrijven met telkens  een andere basistaal. Het is misschien niet mooi dat ik het zeg, maar ik ben fier op dit huzarenstukje. De rest van deze site zal eerstdaags verder worden uitgewerkt.

Got3

Een volgende site die ik nog verder moet uitwerken is deze van mijn eigen Gemeenschap TEK , deze moet nog helemaal worden uitgewerkt, zij stond in een verre fase, maar door een klein misverstand met de pastor, moet ik deze helemaal opnieuw uitwerken (sorry pastor Rein), er zal de volgende dagen worden aan gewerkt.

Ook met de katholieke gemeenschap zal er overleg worden gepleegd over een site voor hun

indexLog kk

Er gaat eerstdaags een samenkomst zijn van vertegenwoordigers van de verschillende Gemeenschappen, zodat de sites niet alleen zullen aangepast worden aan de verschillende culturen, maar dat zij ook op mekaar gaan afgestemd worden in één totale eenheid, eenheid in geloof.

Het is misschien niet logisch dat ik de basissite GOT nu reeds in de kijker zet, terwijl de sites van de verschillende “Gemeenschappen” nog niet “afzijn; maar ik doe het omdat er de volgende dagen verschillende gezamelijke acties en vieringen gaan gebeuren die nu reeds in de gezamelijke site worden aangekondigd.

Telkens als er een site van een van de Gemeenschappen is afgewerkt, zal het hier ook worden aangekondigd.

Nu weer bijna vergeten, de link naar de site>>>KLIK HIER

Nu nog een paar persoonlijk tips van mij

  • Bekijk ook eens……… mijn andere blogs die ik in de kijker aan het plaatsen ben
  • Een wordpress-Blog.. te maken, hier rechts op deze aankondiging, kunt U de cursussen vinden in drie talen (er gaan in de toekomst nog cursussen in andere talen bijkomen)
  • U vindt………………….. uitgebreidere uitleg in de Blog die ik gisteren heb gemaakt “MAAK ZELF EENVOUDIG EN SNEL UW EIGEN WEBSITE”
  • Ik zou het ten zeerste waarderen indien U mij een like zou willen geven op mijn facebook-fanpagina “Thanks”

Gezegende Groet

Theo Herbots

We would very much appreciate if you would like below a reaction sites, "thank You"//wij zouden het waarderen indien U een reactie zou willen plaatsen "THANKS"

